top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאלדד כהן

מה זה "ייפוי כח למכס - שער עולמי" ואיך ממלאים אותו? המדריך המלא

בתחילת ינואר 2018, במהלך משמעותי שהוחל במסגרת פרויקט "שער עולמי", הוחלפו כל מערכות המכס למערכת מהדור החדש – מערכת "שער עולמי". המערכת החדשה מבוססת ענן, מחליפה את הגשת המסמכים הידנית ומתמקדת במסמכים מקוונים וחתומים דיגיטלית. מטרתה של המערכת החדשה לשפר את רמת השירות לכל לקוחות סחר החוץ ולהתאימה לסטנדרטים ולהסכמים להם שותפה מדינת ישראל, מתוקף חברותה בארגוני הסחר הבינ"ל.

מערכת "שער עולמי" - המערכת החדשה של המכס הפלטפורמה הממוחשבת החדשה של המכס לניהול סחר החוץ של ישראל, נועדה לרכז את כל הרשויות הרלוונטיות, בניהן משרדי ממשלה, מכון התקנים, חברות תעופה/ ספנות/ נמלים/ מחסנים ועוד, תחת מערכת אחת עם גישה וזמינות מידיים למאגרי המידע.

שער עולמי הינה מערכת מבוססת ענן ופועלת אונליין ע"ג מסרים אלקטרונים, תוך מעבר לשימוש במסמכים חתומים דיגיטלית "ללא נייר" (Paperless) וצמצום כלל המסמכים (חשבון ספק, מסמכי העדפה ועוד) ע"י סריקה ושליחה באופן דיגיטלי. בנוסף, תהליכי ייפוי הכוח ותצהירי היבואן עברו גם הם שינוי – והם יוקמו וישודרו בצורה מקוונת למערכת המכס. המערכת נועדה לשפר את רמת השירות ליבואן ולהתאימה לסטנדרטים המתקדמים ביותר.

שימו לב: מסמכים מקוריים שהועברו בעבר למכס יישארו בידי היבואנים. על היבואנים להיערך ולשמור את מסמכי היבוא המקוריים למשך תקופה של שבע שנים לצורך בדיקות וביקורות כוללות של רשויות המס.


מה זה ייפוי כח למכס ולמה צריך אותו? ייפוי כח למכס נקרא גם כתב הרשאה לסוכן מכס (טופס מכס 165). ייפוי כח הינו מתן הרשאה לסוכן המכס לייצג את היבואן/ היצואן מול רשויות המכס ולטפל במשלוחי הייבוא והייצוא, או לבצע כל פעולה אחרת בשם היבואן.

בהיעדר כתב הרשאה, מערכת שער עולמי לא תאפשר הגשת הצהרת יבוא או הצהרת יצוא על ידי סוכן המכס. עלינו להחזיק בייפוי כוח תקף המסמיך אותנו לפעול כעמיל המכס על מנת להמשיך ולייצג אתכם מול הרשויות.

איך ממלאים כתב הרשאה לסוכן מכס? ישנן 2 אפשרויות למלא ולהגיש את הטופס למכס:

  1. יבואן עם כרטיס חכם יכנס לטופס המקוון וימלא את הפרטים הדרושים (המדריך המלא בהמשך).

  2. במידה וליבואן אין כרטיס חכם או אמצעי חתימה אלקטרונית, עליו לפעול לפי השלבים הבאים: א. כניסה לטופס המקוון ומילוי הפרטים הדרושים (עמודים 1-5 בלבד). ב. הדפסת המסמך עם הפרטים המלאים. על המסמך המודפס יש לחתום + חותמת חברה במקומות הדרושים. ג. יש לאמת את החתימה מול אחד מנציגינו במסטר קרגו ואנו נשדר את המסמך למכס עם כרטיס החתימה האלקטרונית שלנו.



להוצאת כרטיס חכם ניתן לפנות לשתי חברות בישראל:


מדריך מילוי ייפוי כח למכס - שער עולמי



שלב 1

שלב 2

שלב 3

שלב 4

שלב 5

שלב 6


יבואן ללא כרטיס חכם

יש למלא את כל השלבים כרגיל עד שלב 5 ולסמן "אימות על ידי המרשה ומשלוח הטופס חתום דיגיטלית על-ידו"

שלב 5

שלב 6


מעוניינים בשיחת ייעוץ? התקשרו לטלפון: 073-7108600 או השאירו פרטיכם בתיבת הפניות בעמוד.

כאן לשירותכם, מסטר קרגו.

bottom of page