top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאלדד כהן

חולם להיות יבואן? המדריך ליבואן המתחיל

לייבא לבד - ולהצליח! 5 אבני דרך שהופכות יבוא ליבוא מנצח


אני חי את עולם העסקים והשילוח מספיק זמן, אז את התרחיש הבא אני מכיר מצוין:

עולם המסחר מחו"ל פתוח כבר שנים ואנשים מזהים על עצמם שהם יודעים לבחור מוצרים איכותיים, הם מספקים הזמנות מוצלחות בקביעות לחברים ולמשפחה, הם גם יודעים לדבר קצת עם המוכרים בצד השני של העולם, מקבלים את הסחורה שהזמינו בזמן סביר וחושבים לעצמם -

כדאי לי להפוך ליבואן בעצמי!


ברוב הפעמים במצב הזה, אותם אנשים לא לוקחים בחשבון את הפער הגדול שבין להזמין מוצרים עצמאית מחו"ל לבין ההפיכה ליבואן ועבודה בסדרי גודל מסחריים.


אם בונים יסודות רעועים ולא עושים שיעורי בית והכנות ראויות, מגלים רק בהמשך הדרך כמה זמן, כסף ואנרגיה לא נכונים הושקעו בתהליך.

תמונה באדיבות: pixabay, אמן: jarmoluk


אם אתם רוצים להיות יבואנים מצליחים, כדאי לכם להתחיל ללמוד את הנושא ברצינות. היבוא הוא תחום מורכב, אבל אם תעשו את הדברים נכון, תוכלו, אולי, להרוויח הרבה כסף


אז מה צריך לעשות כדי להיות יבואנים מנצחים? הנה כמה טיפים:

  1. מצאו מוצר שאתם יכולים להציע לקהל יעד ספציפי  מה מייחד אתכם מכל היבואנים האחרים? איפה היתרון שלכם? מה אתם יכולים לעשות יותר טוב מיבואנים אחרים בתחום? איפה בתהליך שרשרת האספקה אתם יכולים לבלוט ולהצטיין? הבנתם את אלו? עברו לשלב הבא. אין כאלו? תמשיכו לחפש ואל תתקדמו כרגע.

  2. בדקו את חוקיות היבוא של המוצר ואם חלים עליו מיסים זה השלב לפנות לעמיל מכס לבדיקת חוקיות היבוא. האם יש צורך באישור או ברישיון מיוחד (לדוגמא אישורי משרד הבריאות / מכון התקנים)? האם יש מכסים או מיסים נדרשים?

  3. מצאו ספק אמין  למדתם את החוקיות ואת היתרון היחסי שלכם, אך כמו שהבנתם בעסקים, לא הכל נעשה בידיים שלכם. חשוב לבדוק את הספק היטב לפני שאתם מזמינים ממנו סחורה, לוודא שהוא יודע לייצר את הסחורה המבוקשת, לטפל בפניה שלכם ובתהליך היבוא כראוי. איך עושים את זה? פונים ללשכת המסחר ומבקשים קישור לחברה הבודקת את לגיטימיות הספק, מבקרים את הספק, מבקשים המלצות, חוקרים ומוודאים שלא מדובר בנוכלות וכל רעיון שעולה בידכם לבדוק. זהו שלב בו הרבה נופלים - מאוהבים ברעיון כשהם יוצאים לדרך ולא מקבלים בסוף סחורה או מקבלים סחורה שונה מזו שהזמינו.

  4. עשו תמחור נכון הקפידו לקחת בחשבון את כל ההוצאות שיובילו לתמחור הנכון למוצר שלכם - כולל עלות המוצר בצד הספק, מימון בנקאי, עלת השילוח, הוצאות יבוא, עלות היבוא לארץ, עלות השיווק, עלויות הפצה ללקוח ועוד. בחישוב פשוט - כלל ההוצאות חלקי מספר היחידות המיובאות יניבו את עלות המוצר. לאחר מכן, יגיע התמחור שלכם ללקוח.

  5. תכננו את תזרים המזומנים שלכם  יבוא יכול לקחת זמן רב, לכן חשוב להיערך אליו ולוודא שברשותכם תזרים לכיסוי ההוצאות עד שתתחילו להרוויח הספק ידרוש כסף לייצור המוצר ייקח זמן לייצר אותו אצל הספק זמן לשילוח בין המדינות זמן שחרור ממכס מכירת המוצר בארץ בתנאי שוטף+ ועד שרואים הכנסה ממכירה יכולה לעבור גם שנה בתהליך לא נכון. בשורה התחתונה - בשביל לייבוא, צריך כסף. תכנון והיערכות מראש היא קריטית להנעת התהליך מתכתחילה.


היבוא הוא תחום מאתגר, אבל גם מאוד מתגמל. הטיפים האלו הם הבסיס על קצה המזלג. אם יצאה לכם מעט רוח מהמפרשים במהלך הקריאה – לפחות נחסכו לכם זמן, אנרגיה וכסף משמעותיים בדרך. אם אתם מוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ, אתם יכולים להצליח בגדול. 


חושבים שיש לכם את מה שצריך? קדימה, זה הזמן להתחיל לפעול, לברר ולצאת לדרך. תחקרו ותלמדו – ידע הוא כוח.


רוצים לאתגר אותנו בשאלות על הנושא? צריכים עזרה בהתנעה? ליווי של חברה מנוסה? בשביל זה אנחנו כאן יד ביד בדרך להגשמת החלום שלכם להיות יבואנים מצליחים


אני והצוות זמינים לכם

אלדד כהן מנכ"ל משותף מסטר קרגו בע"מ – שילוח ועמילות מכס

bottom of page